فرهنگی و هنری

این هنر هرگز از یاد نخواهد رفت

یک نمایشگاه گروهی از آثار هنرمندان قلمزن با هدف به نمایش گذاشتن فرم‌های تازه در این زمینه هنری در گالری مس‌نگار گشایش می‌یابد.

 

یک نمایشگاه گروهی از آثار هنرمندان قلمزن با هدف به نمایش گذاشتن فرم‌های تازه در این زمینه هنری در گالری مس‌نگار گشایش می‌یابد.

 

به گزارش خبرنگار بخش هنرهای تجسمی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، این نمایشگاه که با یادی از عباس براوی معروف به «آقا عباس»، از هنرمندان پیشکسوت این عرصه برگزار می‌شود، آثاری از هنرمندان فعال در این زمینه را به نمایش می‌گذارد.

 

رضا قادران، مجید بهرامی‌پور، میرفخرایی، رضا عابدی، منصور حافظ‌پرست، محمد حیدری، حبیب آروان، بابک خوئی و مهدی جزی از هنرمندانی هستند که آثارشان در این نمایشگاه در معرض دید علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت.

 

در معرفی این نمایشگاه آمده است: «قلمزنان در دو دهه اخیر موفق شدند تحولات وسیعی در این هنر سنتی به وجود آورده و آن را از فرم و طرح‌های یکنواخت به پویایی ساخت و تنوع در اجرا درآوردند و این تغییر با عنایت به استقبال هنرمندان و مجموعه‌داران آثار فاخر قلمزنی، جوانان شاغل در این عرصه را با انگیزه کرده است تا تولید این هنر سنتی دیرپا را با نگاهی نو، اما با حفظ اصالت‌ها و با شیوه سنتی چکش و قلم انجام دهند.

 

آن‌ها می‌توانند حجم و فرم‌های زیبا و تزئینات قلمزنی روی آن را چشم‌نواز گردانند و طرح‌های سمبلیک دوران گذشته و داستان قدیمی ایران را روی سطوح مسطح به زیبایی و مهارت اجرا کنند. لذا با وجود این جوانان باانگیزه و علاقه‌مند این هنر هرگز از یاد نخواهد رفت.»

 

منصور حافظ‌پرست از هنرمندان حاضر در این نمایشگاه به ایسنا گفت: قلمزنی با فراز و نشیب‌های بسیاری همراه بوده، اما تجربه شخصی من پس از سال‌ها کار در این حوزه نشان می‌دهد که اگر کار با خلاقیت و دوری از تکرار همراه باشد، همواره مخاطب خود را پیدا می‌کند و دیده می‌شود.

 

او افزود: نوآوری و خلاقیت در کار همیشه جواب داده است و آن‌هایی معمولا با مشکل مواجه می‌شوند که در کارشان این مسئله را مورد توجه قرار نمی‌دهند.

 

نمایشگاه گروهی آثار قلمزنی روز 28 شهریور در گالری مس‌نگار به نشانی میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیراز شمالی، خیابان زاینده‌رود، مجتمع پارک پرنس، بخش تجاری، شماره 5 افتتاح می‌شود و تا 17 مهر ماه میزبان علاقه‌مندان به این هنر سنتی خواهد بود.

 

منبع خبرگزاری ایسنا

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا