رپورتاژ

چند مطلب در مورد انواع کودهای تقویتی خاک گل

همانطور که میدانید کابرد کود گلخانه ای برای تقویت و تأمین مواد مغذی و مواد غذایی مورد نیاز محصولات کشت شده در گلخانه حتما مهم است .

اما محصولات گلخانه ای چطور محصولاتی هستند ؟ تولید انواع محصولات باغ ، سبزی و صیفی خارج از فصل رشد است ، برای اینکه موفقیت کسب نماییددر کشت گلخانه ای باید اطلاعات خود را در این زمینه افزایش دهید ، ستاگل همراهه شما عزیزان است برای آشنایی شما با چنین موضوعاتی و و موضوعاتی مربوط به این زمینه .

البته نکته مهم و اساسی در این قسمت و بخش این است که استفاده مداوم و مصرف بیش از اندازه از بستر کشت گلخانه ای باعث کم شدن عناصر غذایی و کاهش رشد گیاهان می‌شود.

و شما در هنگام مواجه با چنین موضوعاتی باید جهت خرید کود مناسب به  مراکز فروش کود گلخانه ای مراجعه کرد و کود مناسبی خریداری نمایید .

اهمیت مصرف کود چیست ؟  گیاهانی که در گلخانه قرار دارند همچون سایر گیاهانی که در خاک کشت می‌شوند برای بهبود وضعیت و همچنین بهبود رشد خود به کوددهی احتیاج دارند ،  پس با ستاگل همراه باشید تا این نوع گیاهان چ همچنین کود مورد نیاز آشنا شوید پس حتما قبل از خریداری کود با انواع کود و کیفیت های آن آشنا شوید.

کود کامل یا NPK چیست ؟

در هنگام خرید انواع کود گل حتما شما باید با انواع کود ها آشنایی داشته باشید تا دچار مشکلی نشوید .

کود کامل یکی از انواع کود ها است که. کاربرد بسیار زیادی دارد و ستاگل قصد معرفی آن را برای شما عزیزان دارد پس با ما همراه باشید .

 

به کود هایی که دارای سه عنصر پتاسیم ، نیتروژن و همچنین فسفر می باشند را. کود کامل می‌گویند نام دیگر کود کامل که ممکن است از آن استفاده شود کود NPK می باشد .

 

جالب است بدانید که کود های کامل با استفاده از فرمول های مختلف و پیچیده ای تولید می‌شوند به همین علت ممکن است ۱۶ عنصری که در رشد گیاهان بسیار متأثر است  وجود داشته باشد .

اما جالب است بدانید که کود های کامل نام گذاری میشود و در ادامه قصد داریم علاوه بر توضیح دادن در مورد خرید انواع کود به نام. گذاری های کود های کامل نیست اشاره کنیم تا شما عزیزان هنگام خرید با مشکلی مواجه نشوید .

کود های کامل به ترتیب درصد هر عنصر نام گذاری میشوند ، برای اینکه شما عزیزان بهتر با این موضوع آشنا شوید نیاز است مثالی را توضیح داد تا شما دچار مشکلی نشوید .

برای مثال ، کود کامل ۲۰ ۲۰ ۲۰ داری مقدار مساوی و کافی از پتاسیم و نیتروژن و فسفر است و عنصر های دیگر نیز بر اساس موارد مصرف کود و کمپانی مصرف  و تولید مقادیر دیگر نام گذاری میشود  . جالب است بدانید که علت به کار بردن اصطلاح NPK و نام گذاری آن برای کود کامل بر اساس فسفر و پتاسیم و نیتروژن می باشد زیرا این سه مورد کاربرد بسیار. زیادی در زندگی دارند .

در ادامه این مقاله از ستاگل قصد داریم به معایب و مزایای استفاده از کودهای کامل که دارای عنصرهایی همچون نیتروژن و فسفر و پتاسیم است اشاره کنیم .

در قسمت اول مزایای استفاده از کودکامل را نام می بریم .

مزایای مصرف کود کامل:

جالب است بدانید که همانطور که در قسمت های قبلی اشاره کردیم مقدار فسفر و پتاسیم و نیتروژن در کود های کامل متفاوت است و شما با توجه به نوع گیاه و شرایط مختلف گیاه خریداری کنید .

شما با خرید کود تقویتی گل کامل نیاز شما از بابت خرید چند نوع کود برطرف می‌شود و شما میتوانید در هر مرحله ای از رشد گیاه از این کود استفاده کنید و نیاز گیاهان خود را از نظر مصرف کود برطرف نمایید .

این دسته از کود ها میتوانید برای تمام گیاهان آپارتمانی و زراعی و درختی مناسب است. و باعث افزایش مقاومت گیاه در برابر نور خورشید است .

 

معایب مصرف کود های کامل:

نکته مهم و اساسی در این بخش این است که نمی توان از یک کود برای گیاهان چ خاک های متفاوت استفاده کنید هر خاک و هر گیاهی کود کامل متناسب با خود را دارد .

معمولا و در بیشتر مواقع تنها عیب و مهم ترین عیب کودهای کامل این است .

برای اطلاعات بیشتر می توانید به وب سایت setagol.ir مراجعه نموده و یا برای راهنمایی تماس بگیرید.

تلفن: 09356490850

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا