استان هافرهنگی و هنری

به دنبال راه‌هایی برای زنده ماندن هنرهای نمایشی در شرایط کرونا

امید پارسایی فر در دیدار با هنرمندان تئاتر با طرح سؤالی مبنی بر اینکه «چرا تصور می‌شود هنر تئاتر فقط برای یک قشر خاصی تهیه می‌شود»، اظهار کرد: این‌ مطلب یک پیام مهم دارد و ما نباید این هنر اصیل را فقط برای یک گروه خاص محدودسازی کنیم و باید وسیع‌تر بیندیشیم.

 

وی با اشاره به تاریخ و فرهنگ غنی استان بوشهر یادآور شد: فرهنگ و آیین استان بوشهر سرشار از سوژه‌ها و موضوعات فوق‌العاده است که اگر به هنرهای نمایشی و تولیدات هنری راه یابد، مخاطبین بسیاری را به‌سوی خود جلب می‌کند.

 

این مسئول با اشاره به محدودیت‌های کرونایی و عدم امکان برگزاری تئاتر به دلیل همه‌گیری کرونا بیان کرد: به دنبال راه‌هایی هستیم که هنرهای نمایشی در شرایط کرونا زنده بماند و به کار خود ادامه دهد.

 

وی افزود: حوزه هنری استان بوشهر آمادگی تولید تله‌تئاتر را با مشارکت هنرمندان و سایر دستگاه‌ها دارد. با این وسیله تئاتر به رسانه‌های تصویری راه پیدا می‌کند و هنرمندان این عرصه که به دلیل کرونا بیکار شده‌اند مجدداً فعال و پویا می‌شوند.

 

رییس حوزه هنری استان بوشهر با اشاره به آرمان‌های هنر انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: هنر انقلاب اسلامی سرشار از امیدواری است. هرگاه در هنرمان سیمای یک شخصیت توانمند ایرانی که می‌تواند باعث پیشرفت جامعه شود را به زبان هنر بیان کردیم مردم از ما استقبال کردند.

 

پارسایی فر در رابطه با مأموریت‌های حوزه هنری در عرصه نمایش خاطرنشان کرد: پرداخت به «تئاتر مقاومت» و حماسه‌های دفاع مقدس و ایثار استان بوشهر، یکی از رسالت‌های درخشان ما است که با پشتکار و تمام توان به آن می‌پردازیم.

 

وی با اشاره به سایر مأموریت‌های حوزه هنری افزود: در حوزه هنری از هنرمندی که به موضوعات بسیار مهم «خانواده» و «اخلاق» با فرم و ساختاری هنری قوی بپردازد، حمایت می‌شود.

 

این مسئول با اشاره به فعالیت‌های دفتر تئاتر مردمی بچه‌های مسجد در حوزه هنری اظهار کرد: فعالیت‌های تئاتر مردمی مسجد فرصت مناسبی است برای گره زدن مساجد استان با هنر که خوشبختانه در سه سال گذشته آثار خوبی در این نوع نمایش تولید شد که در جشنواره‌های ملی حائز مقام شد.

 

رییس حوزه هنری استان بوشهر خاطرنشان کرد: در کنار نمایش‌های صحنه‌ای، تئاتر مردمی مسجد به قوت به کار خود ادامه خواهد داد و به فعالیت آن و حضور جوانان استان در آن افتخار می‌کنیم.

 

پارسایی فر با اشاره به برنامه حوزه هنری جهت تقویت هنر تعزیه استان بوشهر خاطرنشان کرد: دغدغه‌ای که در حال حاضر در هنر تعزیه وجود دارد، مبحث انتقال تجارب تعزیه‌گردان‌ها و معین البکاها نسل گذشته به نسل جدید و همچنین صحت متون تعزیه است که باید در نشست‌های تخصصی به آن پرداخت.

 

وی با بیان اینکه استفاده از تجارب تعزیه‌گردانان مطرح کشور برای تقویت تعزیه استانی اهمیت دارد، افزود: توجه بیشتر به تعزیه استان با استفاده از کارشناسان تاریخی و مذهبی، تقویت بازیگری و موسیقی در تعزیه‌ استان با توجه به موسیقی غنی استان بوشهر و توجه بیشتر به این جایگاه ضروری است.

 

منبع خبرگزاری ایسنا

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا