استان هافرهنگی و هنری

حیات معنوی ما به کتاب وابسته است

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان گفت: مهم ترین کتاب، کتاب‌های آسمانی هستند که خداوند فرستاده و کتاب هدایت هستند و مشخص می شود نقش کتاب در زندگی ما خیلی زیاد است و حیات معنوی ما به کتاب وابسته است.

 

حجت‌الاسلام و المسلمین”حسن علیدادی‌سلیمانی” امروز ۲۸ آبان ماه در دیدار با مدیرکل و معاونان کتابخانه های عمومی استان کرمان به مناسبت هفته کتاب اظهار کرد: جامعه ای پیشرفته است که سرانه مطالعه آن بالا باشد و مردم و به ویژه خواص فرهیخته با کتاب دوست باشند.

 

وی افزود: هرچه مطالعه بیشتر باشد، درک، فهم و تحلیل درست در حوزه های مختلف بالا می رود.

 

علیدادی‌سلیمانی با بیان اینکه کتاب یار دلسوز، صادق و همراه است، تصریح کرد: کتاب اجازه نمی دهد اندیشه افراد بزرگ از بین برود و آن را منتقل می کند و هرچه کتابخوان ها زیاد شوند اندیشه ها بیشتر منتقل می شوند.

 

امام جمعه کرمان با بیان اینکه طبق روایت از معصوم سرگذشت هر قومی را مطالعه کنید، انگار با آنها زندگی کرده ای، بیان کرد: زنجیره علم بشر به وسیله کتاب حفظ شده و ارتقاء می یابد که در غیر این صورت قطع می شد و تجربه و علم بشر باید از نو بازسازی می شد.

 

وی افزود: فضای مناسب با هر ذائقه را کتاب تامین می کند و دست اندرکاران حوزه کتاب رسالت بزرگی دارند زیرا بستر لازم برای افزایش سواد، فهم و درک افراد فراهم می کند و براساس ذائقه آنها خوراک معنوی تامین شود.

 

علیدادی‌سلیمانی تصریح کرد: مهم ترین کتاب، کتاب‌های آسمانی هستند که خداوند فرستاده و کتاب هدایت هستند و مشخص می شود نقش کتاب در زندگی ما خیلی زیاد است و حیات معنوی ما به کتاب وابسته است.

 

نماینده ولی فقیه در بخش دیگری از سخنانش درباره اینکه چه کنیم مردم بیشتر به کتاب علاقمند شوند، گفت: یکی از کارها فعالیت های فیزیکی از جمله تامین کتابخانه و کتاب است که در این زمینه وضع ما خوب است.

 

وی افزود: آنچه که باید روی آن کار جدی صورت بگیرد و فرهنگسازی شود و مسوولان فرهنگی متولی آن هستند، در زمینه انگیزه مطالعه است زیرا انگیزه مطالعه در جامعه کم است و فرد وقتش را صرف موارد مختلف می کند اما کتاب خیلی کم. به ویژه رقبای کاذبی که برای کتاب به وجود آمده است.

 

علیدادی‌سلیمانی بیان کرد: آمارها در بحث کتابخانه ها و کتاب رضایت‌بخش است اما تا نقطه مطلوب فاصله داریم و امیدواریم کتابخوانی نیز رونق بهتری بگیرد.

 

 

منبع خبرگزاری ایسنا

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا