استان هاسیاسی

استاندار گیلان امکان صدور ویزا در مرز آستارا را خواستار شد

استاندار گیلان در دیدار با معاون نخست‌وزیر جمهوری آذربایجان، امکان صدور ویزا در مرز آستارا و 24 ساعته شدن فعالیت گمرک دو کشور را خواستار شد.

 

استاندار گیلان در دیدار با معاون نخست‌وزیر جمهوری آذربایجان، امکان صدور ویزا در مرز آستارا و 24 ساعته شدن فعالیت گمرک دو کشور را خواستار شد.

 

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه گیلان، نجفی در دیدار با معاون نخست وزیر جمهوری آذربایجان با تشکر از اقدامات سازنده این کشور برای توسعه روابط با جمهوری اسلامی ایران در دو سال گذشته، گفت: چهار بار دیدار روسای جمهوری در این مدت نشان‌دهنده اهمیت رونق روابط دارد.

 

استاندار گیلان خاطرنشان کرد: همانطور که رئیس جمهور ایران در سفر به آذربایجان اعلام کرد، هیچ مانعی برای توسعه روابط دو کشور وجود ندارد لذا با توجه به وجود مشترکات فراوان، گیلان می‌تواند نقش با اهمیتی داشته باشد و سفر هیئت تجاری، اقتصای به این کشور در همین راستا صورت گرفت.

 

دکتر نجفی با اشاره به ملاقات‌های خود با وزیران راه و ترابری، صنعت و اقتصاد و حوادث غیرمترقبه و تجار و بازرگانان آذربایجان، اظهار کرد: ما تمایل داریم توافقات این سفر در زمان مناسب اجرایی شود.

 

وی عنوان کرد: همایش تجاری ایران و آذربایجان که یک روز بیش از افتتاح نمایشگاه توانمندی‌های اقتصادی ایران در باکو برگزار شد، به گواه کارشناسان و تجار دو طرف با استقبال فراوان روبرو شد که نشان‌دهنده علاقه‌مندی تجار و بخش خصوصی به توسعه روابط است. این علاقه‌مندی‌ ما را موظف به اجرای توافقات انجام شده و تسهیل در روابط تجاری می‌کند که در این زمینه نیاز است در مرحله نخست در مرز آستارا امکان صدور ویزا وجود داشته باشد.

 

وی با بیان اینکه افزایش فعالیت‌ ساعت گمرک نیز برای بهبود فعالیت‌های اقتصادی و افزایش ترانزیت کالا حائز اهمیت است، خاطرنشان کرد: با توجه به وجود منطقه‌ آزاد تجاری و صنعتی انزلی، این منطقه آماده جذب سرمایه‌گذاران جمهوری آذربایجان است و در این راستا تسهیلات حمایتی خوبی برای سرمایه‌گذاران خارجی مهیا کرده است.

 

علی احمداف، معاون نخست‌وزیر جمهوری آذربایجان نیز در ادامه، گفت: نتایج مثبت مذاکرات هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران ما را خوشحال می‌کند.

 

احداف با اشاره به روابط خوب روسای جمهور دو طرف، خاطرنشان کرد: این روابط در گسترش و توسعه ارتباطات دو کشور بسیار موثر است.

 

معاون نخست‌وزیر جمهوری آذربایجان همچنین بر حمایت از اجرای طرح‌های زیربنایی جاده‌ای و صنعتی بین دو طرف تاکید کرد و گفت: تسهیل در صدور روادید را پیگیری می‌کنم و ما علاقمند به 24 ساعته شدن فعالیت گمرک آستارا هستیم.

 

منبع خبرگزاری ایسنا

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا