اجتماعیاستان ها

آلرژی‌های فصل بهار با تقویت سیستم ایمنی بدن کاهش می‌یابد

یک پزشک فوق تخصص آلرژی و ایمونولوژی در چهارمحال و بختیاری گفت: دوری جستن از عوامل آلرژی زا و تقویت سیستم ایمنی بدن موجب کاهش حساسیت و آلرژی‌ها در فصل بهار می‌شود.

 

یک پزشک فوق تخصص آلرژی و ایمونولوژی در چهارمحال و بختیاری گفت: دوری جستن از عوامل آلرژی زا و تقویت سیستم ایمنی بدن موجب کاهش حساسیت و آلرژی‌ها در فصل بهار می‌شود.

 

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه چهارمحال و بختیاری- به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان، دکتر محمدعلی زمانی اظهارکرد: همزمان با فرا رسیدن فصل بهار آلرژن‏‌های(مواد آلرژی ‌زا) مختلفی وارد محیط می ‏شود که اغلب این آلرژن‌ها گرده‏‌های گیاهان هستند.

 

وی خاطرنشان کرد: آبریزش و خارش بینی، عطسه‌های فراوان، سرفه و سوزش گلو از علایم استنشاق گرده‏‌های آلرژی ‌زا است.

 

به گفته وی، بیماری آلرژی بهاره یک بیماری ژنتیک است که هنوز درمان قطعی ندارند و بهترین درمان آن، دوری جستن از عوامل آلرژی زا است.

 

زمانی گفت: بیشتر متخصصین گوش، حلق و بینی، بهترین کار برای جلوگیری از بروز آلرژی بهاره را پرهیز از ارتباط با ماده حساسیت ‌زا با استفاده از ماسک بر روی دهان و دوری از محیط‌ های گرده ‌زا می دانند.

 

این فوق تخصص آلرژی افزود: تقریباً تمام داروهایی که در مورد انواع مختلف آلرژی‌ها تجویز می‌ شوند تنها آرامش ‌بخش و ضد التهاب هستند و این داروها به طور موقت، ‌شدت برانگیختگی سیستم ایمنی را کاهش می‌ دهند و فرد را کمی آرام می ‌کنند.

 

زمانی اظهارکرد: تا زمانی که فرد در ارتباط با ماده آلرژی ‌زا است و این ماده وارد بدن می ‌شود تحریک سیستم ایمنی ادامه خواهد داشت.

 

به گفته وی، در فصل بهار به علت وجود آلرژن‏‌ها، برخی به حملات شدیدی با کنترل سخت دچار می ‏شوند؛ بنابراین این افراد و مبتلایان به بیماری ‏های تنفسی ‏باید در بهار بیشتر مراقب خود باشند و به بیمارانی که آلرژی آنها فصلی است، توصیه می شود که در فصل مذکور داروهای شان را مصرف کنند.

 

این فوق تخصص آلرژی خاطرنشان کرد: تقویت سیستم ایمنی بدن موجب کاهش حساسیت و آلرژی‌های ایجاد شده در فصل بهار می‌شود و از آنجایی که مصرف هویج و اسفناج سیستم ایمنی بدن را تقویت و از بروز حساسیت‌های فصل بهار پیشگیری می‌کنند مصرف این مواد غذایی و سایر سبزی‌های رنگی حاوی بتاکاروتن و آنتی اکسیدان از سوی متخصصین تغذیه به افراد توصیه می شود.

 

 

منبع خبرگزاری ایسنا

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا