اقتصادی

قرار نیست افراد جدیدی از لیست یارانه‌بگیران حذف شوند

قرار نیست افراد جدیدی از لیست یارانه‌بگیران حذف شوند

ایسنا نوشت:معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره وضعیت یارانه و حذف یارانه بگیران پردرآمد در سال آینده گفت: قرار نیست افراد جدیدی حذف شوند و برنامه‌ای در این باره نداریم. اگر قرار باشد تصمیم جدیدی گرفته شود اطلاع رسانی خواهد شد.

داریوش ابوحمزه در جمع خبرنگاران درباره آخرین وضعیت اجرای طرح کالابرگ الکترونیک گفت: سیاست دولت این بود یارانه‌ای که به مردم تعلق می‌گیرد نقدی باشد که بخشی از مردم ۴۰۰ و بخشی ۳۰۰ هزار تومان یارانه دریافت می‌کنند.
وی افزود: بنا به حکم قانون، وزارت رفاه پیگیر فراهم شدن زمینه‌های اجرایی طرح کالابرگ بود. در دولت درباره روش اجرا مفصل گفت وگو شد و یک اولویت دولت این بود که این سیاست اجرایی به لحاظ فنی به گونه‌ای اجرا شود که برای مردم دغدغه درست نکند به همین خاطر در نهایت به روش فعلی رسیدیم که در هرمزگان به صورت پایلوت در حال اجراست.

معاون وزیر رفاه با بیان اینکه مردم می‌توانند در فروشگاه‌های تعریف شده که به سامانه ما وصل شدند با تخفیفی کالاهایی را خریداری کنند اظهار کرد: البته یک ماه زودتر می‌شود خرید کرد و مردم در قالب تخفیف خرید استفاده کنند. گیلان، مرکزی و قزوین سه استان بعدی هستند که قرار است به طرح کالابرگ بپیوندند.
ابوحمزه تاکید کرد: حضور در این طرح محدودیت و قید و بندی در هزینه کرد مردم ایجاد نمی‌کند و اختیاری است و اگر فردی مایل نبود یارانه‌اش را در موعد مقرر در کارت یارانه خود خواهد داشت. اگر هم بخشی از مبلغ را استفاده کند مابقی برایش در موعد مقرر واریز می‌شود. فعلا طرح گسترش نیافته ولی تا کنون سبد تعریف شده بر مبنای قیمت‌های پایه شهریور سال ۱۴۰۰ است و ادامه کار بستگی به سیاست‌های دولت دارد.
وی در ادامه درباره وضعیت یارانه و حذف یارانه بگیران پردرآمد در سال آینده گفت: اعتبارات یارانه‌های نقدی ۳۱۵ هزار میلیارد تومان است که همانند امسال است. حذف دهک‌های پردرآمد دهک دهم درآمدی در سال جاری اجرا شد. یکی از سیاست‌های مهم کمک به هدفمند شدن سیاست‌های اجرا شده توسط بقیه دستگاهای دولت است. قرار نیست افراد جدیدی حذف شوند و برنامه‌ای در این باره نداریم. اگر قرار باشد تصمیم جدیدی گرفته شود اطلاع رسانی خواهد شد.

شناسایی جاماندگان سهام عدالت

معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی درباره شناسایی جاماندگان سهام عدالت نیز گفت: یکی از کاربردهای پایگاه این است که نیازمندان جامانده از حمایت‌های دولتی را شناسایی کند. رویکرد سهام عدالت صرفا تمرکز روی نیازمندان نبوده با وجود اینکه حکم قانونی این بوده است. با این حال ما شناسایی افراد نیازمند شش دهک پایین که جامانده بودند و سهام عدالت دریافت نکرده بودند را انجام دادیم و به وزارت اقتصادو دارایی ارسال کردیم. طبیعتا جزئیات اعطای سهام عدالت مربوط به سازمان خصوصی سازی و وزارت اقتصاد است.

بیشتر بخوانید:

  • ارزش سبد کالابرگ الکترونیکی/ یارانه قطع می‌شود؟

۴۶۲۲۰

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا