تکنولوژی

عکس| این خودرو از آینده آمده؛ سوپرکارهای جدید لامبورگینی که چشم‌ها خیره کردند!

درحالی که پیش‌تر انتظار می‌رفت اونتادور اولتیمای پایانی بر پیشرانه درون‌سوز V12 لامبورگینی باشد، این خودروساز ایتالیایی با دو سوپرکار ۱۲ سیلندر جدید برگشته است! اینوینسیبله کوپه و آتنتیکا رودستر، دو خودرو تک‌نسخه ویژه‌اند که بر پایه پلتفرم ۱۲ ساله لامبورگینی اونتادور توسعه پیدا کرده‌اند. لامبورگینی بعد از این دو سوپرکار، دوره اتومبیل‌های هیبرید خود را آغاز خواهد کرد. پاگانی هم چند وقت قبل با ارائه خودرو سوپر اسپرت یوتوپیا ۲۰۲۳ به پیشرانه V12 خود وداع گفته بود.

اینوینسیبله و آتنتیکا؛ خداحافظی لامبورگینی با پیشرانه V12

لامبورگینی اینوینسیبله

لامبورگینی اینوینسیبله

سوپرکارهای Invencible و Autentica با الهام از خودروهای 12 سیلندر مختلف لامبورگینی طراحی و ساخته شده‌اند. به‌عنوان مثال، یکی از منابع الهام آن‌ها لامبورگینی رونتون بوده است. این خودرو در واقع نسخه ویژه محدودی بر پایه مورسیه‌لاگو با طراحی چشمگیری بود که بعداً المان‌های آن در اونتادور به‌کار رفت. وننو، خودرو دیگری است که لامبورگینی در طراحی دو سوپرکار جدید خود از آن‌ها بهره گرفته است. وننو که بر اساس اونتادور ساخته شده بود، چاشنی هیجان بیشتری را به آن اضافه می‌کرد.

نمای کناری سوپرکار لامبورگینی Invencible

نمای عقب سوپرکار لامبورگینی Invencible

نمای عقب سوپرکار لامبورگینی اینوینسیبله

فضای داخلی لامبورگینی اینوینسیبله

اینوینسیبله و آتنتیکا لامبورگینی از بدنه فیبر کربنی به‌همراه الگوهای شش ضلعی مرسوم این برند ایتالیایی برخوردارند. برای اینوینسیبله رنگ قرمز Rosso Efesto و برای آتنتیکا رنگ طوسی Grigio Titans در نظر گرفته شده است. در طراحی کاپوت این دو خودرو سوپر اسپرت جدید می‌توان آثار سوپرکار پیست‌محور 820 اسب بخاری اسنزا SCV12 را هم دید. ضمن اینکه تاکید روی وزن پایین و اسپویلر عقب بزرگ از سستو المنتو نشات می‌گیرد که مبتنی بر گالاردو توسعه یافته بود.

سوپرکار لامبورگینی آتنتیکا

لامبورگینی آتنتیکا

حال نوبت قوای محرکه سوپرکارهای تازه Lamborghini است. این دو خودرو مجهز به پیشرانه 6.5 لیتری V12 تنفس طبیعی اولتیمای هستند که توان تولید قدرت 769 اسب بخار و گشتاور 720 نیوتون متر را دارد. این قدرت از طریق گیربکس ISR هفت سرعته به هر چهار چرخ منتقل می‌شود. لامبورگینی رسماً اعداد و ارقام عملکرد آن‌ها را مشخص نکرده، ولی بر اساس عملکرد اولتیمای انتظار می‌رود که طی 2.8 ثانیه از 0 تا 100 کیلومتر بر ساعت شتاب بگیرند. علاوه بر این، احتمالاً سقف سرعت 355 کیلومتر بر ساعتی خواهند داشت.

سوپرکار لامبورگینی Autentica

نمای عقب سوپرکار لامبورگینی آتنتیکا

نمای بالای سوپرکار لامبورگینی آتنتیکا

فضای داخلی سوپرکار لامبورگینی Autentica

در مقطع کنونی قیمت لامبورگینی اینوینسیبله و آتنتیکا معلوم نیست. با وجود این، باید در نظر داشت که اولتیمای دارای ۳۵۰ نسخه کوپه و ۲۵۰ نسخه رودستر بود، اما از هر کدام از دو سوپرکار جدید لامبورگینی فقط یک نسخه تولید می‌شود. بنا به این‌ها، قیمت ۵۰۰ هزار دلاری اولتیمای نباید رقم چندان جالب توجهی در مقایسه با ارزش این ساخته‌های جدید لامبورگینی باشد.

حالا دیگر رسماً می‌توان گفت که اونتادور، یکی از بهترین خودروهای تاریخ لامبورگینی به انتهای راه خود رسیده است. جانشین این سوپرکار خوشنام در سه‌ماهه اول سال 2023 با یک پیشرانه V12 پلاگین هیبرید به‌نمایش گذاشته خواهد شد. حتی شاسی بلند اوروس به پیشرانه پلاگین هیبرید مجهز می‌شود و جایگزین سوپرکار هوراکان هم از الکتریسیته در قوای محرکه خود بهره خواهد گرفت. این تازه شروع تحول جدیدی در لامبورگینی است، از آنجا که در سال ۲۰۲۸ خودرو تمام الکتریکی این خودروساز از راه می‌رسد. البته به‌گفته یکی از مقامات لامبورگینی، این خودرو برقی قرار نیست یک سوپرکار مرسوم باشد.

227227

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا