سیاسی

سفارت آمریکا دخالت در امور داخلی ما را متوقف کند

منابع خبری از ارسال یادداشت اعتراض وزارت خارجه روسیه به سفارت آمریکا در این کشور و توصیه به دیپلمات‌های آمریکایی در عدم دخالت در امور داخلی روسیه خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری «رویترز»، وزارت امور خارجه روسیه یادداشتی را به سفارت ایالات متحده تسلیم کرده و در آن از واشنگتن خواسته تا از مداخله در امور دولتی روسیه دست بردارد. وزارت خارجه روسیه در این یادداشت رسمی به سفارت آمریکا در مسکو خواستار توقف اقدامات ناسازگار دیپلماتیک یا به عبارت دیگر مداخله در امور داخلی روسیه شد.

کرملین هشدار داده که تمام دیپلمات‌های آمریکایی را که «کار خرابکارانه» انجام می‌دهند، اخراج خواهد کرد و از این به بعد که سفارت آمریکا نباید علیه رئیس جمهور روسیه سخنان نامناسبی بیان کند.

سفارت آمریکا دخالت در امور داخلی ما را متوقف کند

«لین تریسی» سفیر کنونی ایالات متحده در روسیه اواخر ژانویه پس از تایید نامزدی از سوی سنای آمریکا برای این پست در دسامبر ۲۰۲۲ وارد مسکو شد.

روسیه تاکنون چند بار به انتشار اطلاعات نادرست از سوی رسانه‌ها و مقامات آمریکایی علیه این کشور اعتراض کرده و به ایالات متحده هشدار داده است.

روابط آمریکا با روسیه از زمان جنگ در اوکراین پرتنش‌تر شده است. پیشتر «دیمیتری مدودف»، معاون شورای امنیت روسیه گفته بود که مسکو هیچ روابطی با آمریکا ندارد.

بعد از حمله روسیه به اوکراین، آمریکا و متحدانش علاوه بر وضع تحریم‌های بر روسیه از کی‌یف به شدت حمایت همه جانبه کرده اند، اما در توقف ماشین جنگی روسیه ناکام ماند‌ه‌اند. پیشتر، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه با صدور بیانیه‌ای هشدار داده بود که هرگونه اقدام واشنگتن در خصوص اعلام مسکو به عنوان «حامی تروریسم» به قطع رابطه با آمریکا منجر می‌شود.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا