استان ها

برای ایجاد صندوق پژوهش و فناوری در سمنان پیگیری می شود

برای ایجاد صندوق پژوهش و فناوری در سمنان پیگیری می شود

وزیر علوم ، تحقیقات و فناوری در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان گفت : برای ایجاد صندوق پژوهش و فناوری در سمنان پیگیری می شود .

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان ؛ وزیر علوم تحقیقات و فناوری در این دیدار با اشاره به پیشرفت های دانشگاه سمنان گفت : این دانشگاه پیشرفت های قابل توجهی داشته است و هم اکنون می توان گفت تبدیل به یک شهرک دانشگاهی شده و موجب افتخار کشور است .

دکتر محمد علی زلفی گل افزود : خوشبختانه دانشگاه سمنان و دانشگاه های این استان جایگاه خوبی در کشور دارند و سهم خود را به خوبی از بخش آموزش عالی جذب کرده اند و ایجاد صندوق پژوهش و فناوری در مجموعه دانشگاه سمنان و پارک علم و فناوری آن پیگیری می شود.

دکتر زلفی گل افزود : در بحث خوابگاهی دانشگاه سمنان کمترین مشکل را دارد که مدیریت صحیح نیز در کاهش مشکلات این بخش بسیار موثر بوده است .

دکتر زلفی گل تصریح کرد : به عنوان یک عضو دولت از مدیریت اعمال شده در سطح دانشگاههای استان در طول حوادث ماههای اخیر تشکر نموده و اعلام می کنم که در این مدت در سطح دانشگاههای استان کمترین حاشیه را داشتیم.‌

وی اظهار امیدواری کرد : بستری فراهم شود تا نسلی داناتر و با اخلاق تر در دانشگاه ها پرورش یافته و تحویل جامعه شود .

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان نیز در این دیدار با اشاره به پیشرفت های دانشگاه سمنان در سالهای اخیر گفت : دانشگاه سمنان هم همچون دیگر دانشگاه ها دارای مشکلاتی از جمله بحث خوابگاهی و وسیله ایاب و ذهاب دانشجویان بود که با تلاش مسئولان بخش زیادی از این مشکلات برطرف شده است .

حجت الاسلام و المسلمین مرتضی مطیعی با اشاره به مشکلات مالی دانشگاه سمنان، خواستار مساعدت وزارت علوم برای حل این مشکل شد .

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان همچنین خواستار حل مشکل دانشگاه فرزانگان به عنوان تنها دانشگاه تک جنسیتی استان شد و گفت : خانواده های متعددی درخواست استقلال این دانشگاه را دارند که امیدواریم با دستور جنابعالی این مهم محقق شود .

حجت الاسلام والمسلمین مطیعی همچنین برگزاری کرسی های آزاد اندیشی را اقدام مهم و ارزشمند برشمرد و گفت : هویت دادن به دانشجو و هدفمند کردن راه آنان بسیار مهم و از انتظارات رهبر معظم انقلاب اسلامی است .

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان همچنین جهت دهی و هدایت دانشجویان پر تلاش و نخبه علمی را بسیار مهم دانست و تاکید کرد :اساتید دانشگاه ها باید به این مهم توجه ویژه داشته باشند .

حجت الاسلام و المسلیمن مطیعی همچنین گفت : از همه مدیران و روسای دانشگاههای استان قدردانی می کنم که بامدیریت خوب آنها شاهد کمترین مشکلات در حوزه وزارت علوم هستیم‌.

نماینده مردم شهرستانهای سمنان ، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی در این دیدار با اشاره به توانمندیهای دانشگاه سمنان در بخش علم و فناوری و تحویل فارغ التحصیلان فرهیخته و دارای منصب در کشور گفت : اقدامات خوبی در حوزه دانش بنیان و فناوری در سمنان انجام شده که از جمله آنها می توان به اخذ مجوز کارخانه نوآوری اشاره کرد .

دکتر عباس گلرو با اشاره به ایجاد ساختارها در این زمینه خواستار توجه بیش از پیش به بحث فناوری دراین شهرستان و نیز فعال شدن صندوق پژوهش و فناوری شد .

سرپرست دانشگاه سمنان نیزدر این نشست به برنامه ها و چشم اندازهای دانشگاه سمنان اشاره کرد و گفت : تلاش داریم دانشگاه سمنان در ابعاد مختلف فرهنگی ، اجتماعی تاثیر گذار باشد و با شناسایی مسائل در جهت کمک به جامعه و صنعت گام برداریم.

دکتر سیف الله سعدالدین توجه به موضوعات فرهنگی ، مسائل خوابگاهی ، آموزشی ، انجام فعالیت های پژوهشی و فناوری ، ایجاد رشته های بین رشته ای و هدایت دانشجویان دارای ایده از طریق پارک علم و فناوری و تبدیل به ثروت را از جمله برنامه های پیش روی این دانشگاه برشمرد .

46

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا