اجتماعی

شناخت درست و برقراری ارتباط صحیح راه تاثیرگذاری بر جوانان است

معاونت تبلیغات مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه سراسر کشورشناخت درست و برقراری ارتباط صحیح را راه تاثیرگذاری بر جوانان دانست و گفت: جوانان ویژگی‌های خاص خود را دارند و باید طبق این ویژگی‌ها با آنها ارتباط برقرار کرد.

 

معاونت تبلیغات مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه سراسر کشورشناخت درست و برقراری ارتباط صحیح را راه تاثیرگذاری بر جوانان دانست و گفت: جوانان ویژگی‌های خاص خود را دارند و باید طبق این ویژگی‌ها با آنها ارتباط برقرار کرد.

 

به گزارش خبرنگار«جوانان» ایسنا، حجت الاسلام والمسلمین نبوی درگردهمایی مبلغین روحانی ورزشکار، اظهارکرد: علت حضور در این گردهمایی توسعه و ارتقای ورزش همگانی است، چرا که توسعه ورزش همگانی بسترساز بسیاری از مسائل است.

 

وی ادامه داد: هدف از حضور درعرصه ورزش، تبلیغ است و بسیاری از اقشار مختلف جامعه حتی غیر مذهبی‌ها هم نگران بی اخلاقی در عرصه ورزش هستند و برگزاری این گردهمایی از سوی وزارت ورزش و جوانان پاسخ به این نگرانی گسترده اجتماعی است. زیرا مخاطب اصلی و متاثر از ورزش جوانان هستند.

 

حجت الاسلام و المسلمین نبوی به ویژگی‌های مهم و خاص در جوانان اشاره کرد و گفت: جوانان از تشریفات، تعارفات و آداب اجتماعی گریزانند و روحانیون برای برقراری ارتباط با جوانان باید کلام خود را از حالت رسمی خارج کنند و بتوانند بسیار راحت و خودمانی با جوانان ارتباط برقرار کنند و مبلغانی که این ویژگی را به خوبی اجرا کرده‌اند توانسته‌اند بسیار موفق باشند و تاثیرگذار واقع شوند و مطمئنا روحانی که ارتباطش با جوانان خودمانی باشد مطمئنا مسجدش شلوغ خواهد بود.

 

وی با بیان اینکه جوان سریع و پر قدرت است و قدرتمندترین و سریع ترین دوره سنی هر فردی جوانی اوست و باید به این ویژگی دقت کرد، ادامه داد: جوان در مال دوستی و مال پرستی غرق نشده و این شرایط جوان بسیار ارزشمند است.

 

معاون تبلیغ حوزه‌های علمیه همچنین شهوت را بحث دیگر مرتبط با دوره جوانی عنوان کرد و گفت: جوان به شدت نیازمند جنس مخالف است و باید این نیاز جوان به خوبی شناخته شود.

 

حجت الاسلام و المسلمین نبوی مسئله دیگری را که مرتبط با ویژگی‌های دوره جوانی است فطرت پاک جوان دانست و بیان کرد: جوان هنوز بدجنسی و شیطنت‌ها را نشناخته است و از این شرایط می‌شود بهترین استفاده را کرد. چرا که دشمنان از همین شرایط برای فریب جوانان استفاده می‌کنند و ما باید برای هدایت جوانان از این ویژگی‌ آنها نهایت استفاده را ببریم.

 

نبوی در پایان به یکی دیگر از نیازهای جوانان اشاره کرد و گفت: یکی از نیازهای اساسی جوانان دوست است و اگر در جایگاه یک دوست مطمئن بتوان با جوان ارتباط برقرار کرد، فوق العاده می‌توانیم بر آنها تاثیر بگذاریم.

 

منبع خبرگزاری ایسنا

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا