استان ها

امکان ایجاد مرکز دیالیز در خراسان جنوبی فراهم است

مدیر درمان تأمین اجتماعی خراسان‌جنوبی، از آمادگی ایجاد بزرگترین مرکز دیالیز در استان خبر داد و گفت: این اقدام می‌تواند گامی بزرگ در جهت رفع مشکلات در رجوع بیماران دیالیزی باشد.

 

مدیر درمان تأمین اجتماعی خراسان‌جنوبی، از آمادگی ایجاد بزرگترین مرکز دیالیز در استان خبر داد و گفت: این اقدام می‌تواند گامی بزرگ در جهت رفع مشکلات در رجوع بیماران دیالیزی باشد.

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خراسان‌جنوبی، فرزاد فیروزی، امروز (21 اردیبهشت ماه) در کمیته تخصصی بیماران خاص استان، اظهار کرد: تأمین اجتماعی ۱۰۰ درصد هزینه‌های درمان بیماران هموفیلی، دیالیزی و تالاسمی را پرداخت می‌کند.

 

وی با بیان این‌که ۸۶ بیمار دیالیزی در استان تحت پوشش تأمین اجتماعی هستند، افزود: هم‌چنین۲۱ بیمار تالاسمی، ۲۹ بیمارهموفیلی و ۴۷ بیمار ms نیز تحت پوشش این بیمه قرار دارند.

 

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان تاکید کرد: برنامه‌های ما در ارتباط با پیشگیری برخی از بیماران بوده که در تاریخچه آنها سهل‌انگاری‌هایی انجام شده که هزینه‌های سرسام آور و هنگفتی وارد کرده است.

 

فیروزی با بیان این‌که ما آمادگی داریم که در رفع و رجوع بیماران دیالیزی همکاری کنیم، تصریح کرد: ما می‌توانیم به کمک یکدیگر بزرگترین مرکز دیالیز را دایر کرده و امکان سرمایه‌گذاری در این زمینه وجود دارد تا به این بیماران خدمات بیشتری ارائه شود.

 

وی خاطرنشان کرد: سطح نیاز استان به تعداد تخت مورد نیاز دیالیزی مشخص شود تا از طریق بیمارستان جدید تأمین اجتماعی در ارتباط با بیماران دیالیزی مشارکت کنیم.

 

محمد دهقان، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی بیرجند، نیز در این جلسه با بیان این‌که وزارت بهداشت اقدامات خوبی را در بحث پیشگیری انجام داده است، اظهار کرد: در بحث پیشگیری در طرح تحول سلامت 13 برنامه متنوع در دو بخش مربوط به آموزش در حیطه پیشگیری انجام شده است.

 

وی با بیان این‌که حوزه بهداشت فعالیت عمده آن در روستاها و شهرهای زیر 20 هزار نفر بوده است، عنوان کرد: در شهرهای بزرگ خدمات به صورت فعال انجام خواهد شد و مراجعه کارشناس پرستاری برای پیگیری امور سلامت مردم به درب منازل انجام خواهد می‌شود.

 

معاونت درمانی دانشگاه علوم پزشکی تصریح کرد: علاوه بر آموزش شعارهایی نیز داده شده که باید عملی شود و باید مردم به سمت سبک زندگی درست با تغذیه‌ای مناسب حرکت کرده تا آموزش‌ها موثر باشد.

 

دهقان یادآور شد: 90 درصد هزینه بیماران خاص پرداخت شده و 10 درصد باقی مانده است و برخی از این بیماران توان پرداخت را نداشته که باید با کمک خیرین حمایت شوند.

منبع خبرگزاری ایسنا

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا